vineri, februarie 08, 2008

Despre mlm-uri

Afacerile de tip MLM (multi level marketing) pot fi grupate pe mai multe criterii dar toate au un element in comun : succesul intr-o afacere MLM este adus de numarul de oameni noi care intra in afacere, adusi de tine. Cu cat reteaua ta este mai activa si mai numeroasa, cu atat vor creste si veniturile tale, de aici si numele de marketing in retea.
Unii oameni intra intr-o afacere de tip MLM pur si simplu pentru ca le plac produsele respective. De obicei membrii unei retele MLM beneficiaza de reduceri importante pentru produsele companiilor respective iar pentru anumiti clienti acesta este un argument suficient de puternic pentru a se inscrie in retea.
Altii intra intr-o afacere de tip MLM pentru ca vor sa obtina un profit suficient de mare incat sa-si poata intretina familia si sa-i poata asigura un trai decent. Acestia sunt cei care investesc cel mai mult timp si pasiune in dezvoltarea propriei retele de distributie. O afacere bazata pe marketingul in retea poate ocupa de la cateva ore pe saptamana pana la timpul pe care altii il acorda unei slujbe full time. Cel mai important este insa sa poti pastra un echilibru optim intre timpul dedicat afacerii si vietii tale de zi cu zi, altfel vei risca sa te izolezi de prieteni, rude si chiar familie, conditii in care nici afacerea nu va putea sa se mentina pentru mult timp.
Cu avantajele si dezavantajele lor afacerile bazate pe sistemul marketingului in retea sunt recomandate celor ce sunt de inceput de drum in lumea afacerilor, in primul rand datorita faptului ca vor beneficia de la inceput de un sistem, de consultare din partea sponsorilor lor si datorita investitiei initiale care in cele mai multe cazuri este o suma decenta.